Een beetje uitleg bij deze blog...

Lees, kijk en geniet...

maar let wel:

- als je iets wil te weten komen over onze laatste avonturen: begin dan van boven naar onder

- als je een leuk 'boekecafeetje' wil vinden in je buurt waar wij al geweest zijn: begin dan van onder naar boven

- meer info: is te vinden in de rechterkolom

- als je een cafébaas bent die een slechte recensie heeft gekregen: schrijf zelf een boek ;-)

Veel plezier!

vrijdag 16 mei 2008

een tussendoortje: De Planck in Gent

De dertigste stempel is misschien ook een jubilee waard, maar het werd een tussendoortje. Daarom niet minder, integendeel.

Mijn vrouw Joke had een vergadering op haar werk en ik profiteerde ervan om haar te gaan afzetten (ze heeft immers nog altijd geen rijbewijs dus ze kan geen BOB laat staan FLOR spelen...).

Een uurtje de tijd betekent dus een bezoek aan een cafeetje uit 'den boek' in Gent. Het dichtste en meest aantrekkelijke leek me café De Planck. Geen onbekende want het is de overbekende 'boot' tegenover cinéma Decascoop. Toch was ik er de voorbije jaren slechts sporadisch eens binnen geweest.

(op de foto: de ingang van het terras van De Planck en hun suggesties van het moment (mei '08) )

De locatie is alvast uniek te noemen: midden in centrum Gent heeft me niet veel de kans om te genieten van zo'n 'rustige' omgeving. Spijtig dat die 'rustige' omgeving wat wordt teniet gedaan door de al te luide terrasmuziek die door hun luidsprekers galmt. Misschien wel mijn fout want ik had me dan ook erg dicht tegen die luidsprekers gezet, maar toch....

De bediening was foutloos maar niet meer dan dat. Geen extra vriendelijk woordje werd verwacht noch geplaatst. Bij het tonen van 'den boek' was er toch enige herkenning bespeurbaar: er werd meteen op gewezen dat ik het glas van het huisbier 'Plancksken' mee naar huis mocht nemen als souvenir (het, misschien minder bekende, 'laarsjesglas'). Leuk!

(op de foto: de auto van deze boekerijder aan 'den boot' café De Planck)

Als filmliefhebber zal ik hier in de toekomst nog wel enkele bezoeken afleggen. Maar om te zeggen dat je er speciaal zou moeten een omweg voor maken; dat is een ander (persoonlijke) z(sm)aak.... ;-)

Geen opmerkingen:

Waar zijn we al geweest? (in alfabetische volgorde - steden met hoofdletter zijn de tofste...)